2.10.2017 Juhlaseminaari Helsingissä: Parkinsonin taudin mysteeriä selvittämässä

SUOMEN PARKINSON-SÄÄTIÖN JUHLASEMINAARI

Maanantaina 2.10.2017 kello 16 – 19

Radisson Blu Seaside Hotel, kokoustila VALIMO, Ruoholahdenranta 3, 00180 HELSINKI

OHJELMA

Juhlaseminaari alkaa kello 16.

Tervetuloa. Tilaisuuden avaussanat. Säätiön hallituksen puheenjohtaja, professori (h.c.) Seppo Kaakkola

Hermokasvutekijät Parkinsonin taudin hoidossa - antavatko kokeellisten tutkimusten tulokset eväitä kliinisiin tutkimuksiin? Dosentti Merja H. Voutilainen, Helsingin yliopisto, Biotekniikan instituutti

Näkyykö Parkinsonin tauti aivojen kuvista? Dosentti Valtteri Kaasinen, Turun Yliopisto, Neurologian oppiaine sekä Tyks Neurotoimialue

17.00 – 17.30  KAHVITAUKO JA JALOITTELU

Tauolla mahdollisuus tutustua Abbvien, Orionin ja Head Instrumentsin tuotteisiin sekä Parkinsonranneke™ liikerekisteröintilaitteeseen. Paikalla on mm. myös Uudenmaan Parkinson-yhdistys ry.

Ohjelma jatkuu noin kello 17.30.

Levodopan aiheuttamien dyskinesioiden uusia hoitostrategioita eläinmalleissa. Dosentti Outi Salminen, Helsingin yliopisto, Farmasian tiedekunta, Farmakologian ja lääkehoidon osasto

30 vuotta aivojen stimulaatiota Parkinson-potilaiden hyödyksi. Dosentti Eero Pekkonen, osastonylilääkäri, HYKS:n neurologian klinikka ja Helsingin yliopisto

Yhteenvetoa prekliinisistä saavutuksista. Säätiön hallituksen asiantuntijajäsen, professori (emer.) Pekka T. Männistö

Yhteenvetoa kliinisistä saavutuksista. Puhuja tarkentuu syyskuussa.

Kiitos tukijoille. Tilaisuuden lopetussanat. Säätiön hallituksen puheenjohtaja, professori (h.c.) Seppo Kaakkola

Olette lämpimästi tervetulleita tilaisuuteen.

Hotellin sijainti:
Radisson Blu Seaside Hotel sijaitsee Länsi-Helsingissä Ruoholahdessa. Maanalaisen pysäkille (Ruoholahti) on matkaa noin 500 metriä. Raitiovaunu 6:n päätepysäkki on hotellin edessä, sillä pääsee kätevästi Bulevardia pitkin Mannerheimintielle ja vaikkapa rautatieasemalle. Rautatie- ja linja-autoasemille on matkaa reilu kilometri.