Seppo Kaakkolalle professorin arvonimi

Suomen tasavallan presidentti on 26.11.2010 myöntänyt dosentti Seppo Kaakkolalle professorin arvonimen.

Lääketieteen ja kirurgian tohtori Seppo Kaakkolan erityisiä yhteiskunnallisia ansioita ovat hänen toimintansa Suomen Parkinson-säätiön hallituksessa ja MS-Liitossa, tieteellinen työ Parkinson-tutkimuksessa ja  hänen tärkeä osuutensa uusien Parkinson-lääkkeiden kehitystyössä. Kaakkolalla on noin 90 julkaistua alkuperäistutkimusta tai katsausartikkelia kansainvälisissä lehdissä ja hän kirjoittanut 25 lukua alan suomalaisiin oppikirjoihin. Hän on toiminut 18 väitöskirjatyön asiantuntijana, ohjannut itse kaksi, toiminut kuuden väitöskirjatutkimuksen vastaväittäjänä ja viiden pro gradu työn asiantuntijana.

Kaakkola on osallistunut vapaaehtoistyöhön Parkinson-potilasyhdistyksessä, kirjoittanut lukuisia yleistajuisia artikkeleita ja esitelmiä potilasyhdistyksille sekä toiminut lääketeollisuuden kanssa kouluttajayhteistyössä yli 20 vuotta.

Seppo Kaakkola toimii Helsingin yliopistollisen keskussairaalan neurologian osaston ylilääkärinä ja on Suomen Parkinson-säätiön hallituksen jäsen.