Syyskuun 27. päivänä yleisöluentotilaisuus Parkinsonin taudista

Suomen Parkinson-säätiö järjestää yleisöluentotilaisuuden erityisesti Parkinsonin tautiin liittyvistä tutkimuksista ja niiden tuloksista.

Yleisöluentotilaisuus järjestetään tiistaina 27.9.2022 kello 16 - 19, paikkana Radisson Blu Seaside Hotel, Ruoholahdenranta 3, 00180 Helsinki, Kokoussali Valimo. Luentopaikalle tulee ilmoittautua etukäteen sähköisesti 30.8.2022 mennessä. Avaamme ilmoittautumislinkin viikolla 33. Voitte ilmoittautua myös ryhmänä.

Tilaisuus myös striimataan verkkoon, josta tiedotamme myöhemmin. Liikehäiriösairauksien liiton (ent. Parkinsonliitto) aluetoimistojen kanssa suunnittelemme myös alueellisia hybriditilaisuuksia mahdollisuuksien mukaan. Niistä kuulette lisää syyskuun alussa.

Varaa jo nyt päivä kalenteriisi. Ohjelma varmistuu elokuussa. Tilaisuus järjestetään yhteistyössä AbbVie Oyn kanssa. Paikalla on myös Uudenmaan Parkinson-yhdistys sekä Liikehäiriösairauksien liitto.

Suomen Parkinson-säätiö tukee liikehäiriösairauksien, kuten Parkinsonin taudin ja muiden parkinsonismien, dystonian, essentiaalisen vapinan ja Huntingtonin taudin tieteellistä tutkimusta jakamalla vuosittain apurahoja tutkijoille. Säätiö tukee etenkin nuorten tutkijoiden väitöskirjatutkimusta. Säätiöllä ei ole liiketoimintaa. Säätiö jakoi ensimmäiset tutkimusapurahansa 25 vuotta sitten. Säätiö on järjestänyt vastaavan tilaisuuden vuonna 2011 ja 2017.  Tänä syksynä on tarkoitus esitellä erityisesti Parkinsonin tautiin liittyviä tutkimuksia ja niiden tuloksia. Yleisöluentotilaisuuden kohderyhmänä ovat Parkinson-potilaat, heidän omaisensa, hoitohenkilöstö ja muut aiheesta kiinnostuneet.

Muokattu 9.8.2022